اخبار

جلسه معارفه نماد”وکغدیر” برگزار شد

سهام شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر قرار است با نماد “وکغدیر” در بورس تهران عرضه خواهد شد. حقوق صاحبان سهام این شرکت ۶۳هزار میلیارد تومان و طبق ارزشگذاری انجام شده ارزش هر سهم وکغدیر قبل از افزایش سرمایه ۳۳ هزار و ۸۵۲ ریال برآورد شده است.

از جمله بزرگ‌ترین زیر مجموعه های بورسی این شرکت؛ فولاد آلیاژی ایران، بموتو و سنگ آهن گهر زمین، لوله ماشین‌سازی ایران و هستند که مجموعا ارزش بازار بیش ازر ۳۹ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

سید ابوتراب فاضل در این جلسه ضمن یادآوری از طرح‌های توسعه بخش فولادی این هلدینگ گفت: با توجه به وضعیتی که کرونا، جنگ اوکراین و روسیه و سیاست‌های پساکرونا در بازار فلزات آهنی به‌وجود آوردند؛ حرکت شرکت‌ها به سمت توسعه بخش‌های غیر آهنی به‌خصوص فولاد را سرعت بخشیده است. ابوتراب فاضل در ادامه گفت: هلدینگ غدیر نیز با حرکت بخش غیر آهنی خود طرح‌های توسعه خود را در این جهت پیش‌می‌برد و در برنامه‌های آتی خود و با افزایش ۷۰۰ هزار تنی طرح فولاد آلیاژی سهم ظرفیت تولید فولاد خود را از ۲ به ۶ درصد خواهیم رساند.

ابوتراب فاضل در ادامه با اشاره به ویژگی سرمایه‌گذاری این هلدینگ در صنعت فولاد آلیاژی گفت: صنعت فولاد آلیاژی در سرتایر دنیا از قدرت رقابت بالا، و فاصله قیمتی بیشتری از فولاد و فلزات آهنی برخوردار است. ما نیز با سرمایه‌گذرای در این بخش علاوه بر اضافه شدن ظرفیت ۷۰۰هزار تنی فولاد آلیاژی ۴۰۰هزار تن کلاف آلیاژی نیز در اردیبهشت ماه با پیمانکار آلمانی کلید خورد و از آن زمان تخمین زده شده است ظرف ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به معدن طلای جنگسر در خوی و معدن خونیک در بیرجند، گفت که قصد دارد غدیر را بازوی کارخانه طلای ایران معرفی کند. وی همچنین از ورود غدیر به حوزه فلز لیتیوم خبر داد و گفت: شورابه‌ها بهترین معادن لیتیوم جهان هستند. یکی از مهم‌ترین منابع، دریاچه نمک قم است که سال گذشته به کمیته امداد واگذار شد. قراردادی با کمیته امداد منعقد شده است (در این منطقه، منیزیوم و پتاسیم و لیتیوم قابل کشف است) و این اتفاق هنوز در مرحله تفاهم‌نامه قرار دارد.

ارسال به ایمیل
چاپ این مطلب
Telegram
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

آخرین اخبار

پروژه ها

فعالیت های ما
پهنه های اکتشاف
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
معادن
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع معدنی
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع غیر معدنی
بیشتر بدانید
Previous
Next