اخبار

مجمع و کغدیر

19C09A3F-2CC5-4502-842E-D1BD5CD2BF21-750x430

به گزارش روابط عمومی هلدینگ صنایع و معادن غدیر: مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن وکغدیر با تشریح عملکرد هلدینگ وکغدیر و شرکت های وابسته اعلام کرد که فغدیر تا قبل از پایان سال به بازار می آید و روند آن شتابان خواهد بود.

ابوتراب فاضل، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن وکغدیر اظهار کرد: بسیار دوست داشتم که امسال مجمع مان با حضور سهام داران خرد برگزار شود و نمادمان در تابلو اصلی سازمان بورس عرضه شده است. ما تمام پروتکل هایی که برای ورود به بورس لازم بود را انجام دادیم. از حدود ۶ ماه پیش تا حالا فروژ و سیمان اردستان به عنوان عرضه اولیه آمدند و برای همین بورس ظرفیت بیشتری برای پذیرش نداشت.

او با بیان اینکه در هلدینگ وکغدیر ۷۰ هزار میلیارد تومان قیمت گذاری شده و تا پایان سال این نماد عرضه می شود. مطمئنا سال آینده مجمع مان با حضور سهام داران خرد برگزار می شود.

فاضل به تاریخچه شکل گیری هلدینگ وکغدیر اشاره کرد و گفت: شرکت هلدینگ صنایع و معادن وکغدیر در سال ۹۰ تاسیس شد و ۱۰۰ درصد سهام داران آن شرکت وکغدیر است. از سال ۹۹ که من به هلدینگ آمدم دومین این دومین مجمعی است که با این ترکیب مدیران برگزار می شود. شرکت در سال ۹۹ حدود ۳۳۰ میلیارد تومان سود تقسیم می کرد و سال ۱۴۰۰ این رقم به ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسید و امسال هم با ۱۲۲ درصد به ۵۱۶۰ میلیارد تومان رسید. تمام نشست های مالی مان هم قابل دفاع است.

او ادامه داد: یک بخشی از این سود روند بازار بوده است اما این سود کاغذی نبوده است و شرکت مان کاملا پروژه محور است. Nav شرکت حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است با وجود اینکه نمادهای غیر بورسی مان کارشناسی درست نشده بود.

فاضل در بخش دیگری از صحبت هایش با مقایسه وکغدیر با نمادهای دیگر گفت: ما خودمان را با تاصیکو، و امید، و معادن و میدکو مقایسه می کنیم. از نظر سرمایه ما کمترین سرمایه را داریم ولی تا یک ماه آینده سرمایه مان به ۴ هزار میلیارد تومان می رسد. از نظر سود خالص رتبه سوم را داریم ولی در بازده دارایی های و بازده حقوق صاحبان سهام اول هستیم. در مجموع اقداماتی که کردیم برای ارتقا سودآوری بوده است. ما توانستیم از ظرفیت زنجیره فولاد در هلدینگ مان استفاده کنیم.

مدیر عامل هلدینگ وکغدیر تصریح کرد: تا قبل از پایان سال فغدیر به بازار سرمایه می آید، اگرچه بازار خراب بود ولی روندش را شتابان می بینیم و ۸ بهمن مجمع افزایش سرمایه فغدیر را خواهیم داشت. از سوی دیگر یک میلیون و ۵۰ هزار تن اسفنجی تولید می کنیم و ۴ میلیون تن پروژه گندله سازی داریم. در کنستانتره هم خیلی جلو هستیم و اصلا با ۵ ماه پیش قابل مقایسه نیست.

ارسال به ایمیل
چاپ این مطلب
Telegram
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

آخرین اخبار

پروژه ها

فعالیت های ما
پهنه های اکتشاف
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
معادن
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع معدنی
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع غیر معدنی
بیشتر بدانید
Previous
Next