اخبار

وکغدیر با مشارکت یک و نیم میلیون نفری عرضه شد

photo_2023-03-15_09-14-28

در عرضه اولیه “وکغدیر”، بیش از ۱ میلیون ۵۳۳ هزارو ۴۹۷ کد معاملاتی شرکت کردند و حداکثر ۹۴۰ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

امروز ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ تعداد یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم معادل ۷ درصد از سهام شرکت “بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر” با نماد “وکغدیر” به عنوان پانصد و نود و هفتمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به روش قیمت ثابت عرضه اولیه شد.

در این مراسم سید ابوتراب فاضل مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: این هلدینگ چندمنظوره دارای پرتفوی ۸۵ درصدی در زنجیره فولاد است که از ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد را دارد،‌ همچنین سهامدار گهر زمین و فولاد آلیاژی یزد است و ۲۰ درصد سهم توسعه سنگ آهن گل گهر را در اختیار دارد و تا دو سال آینده بعد از فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورقه فولادی با ظرفیت ۳.۵ میلیون تن در سال تبدیل خواهد شد.

وی همچنین گفت:‌ این شرکت در معادن مس جانجا، طلای جنگ‌سر، طلای خونیک، فسفات چرام کهگیلویه سرمایه‌گذاری کرده، همچنین در زمینه سنگ آهن در مجموعه میشداران، و اکتشافات جدید در گزستان یزد، سرمایه‌گذاری انجام داده است.

فاضل با اشاره به صادرات این هلدینگ گفت:‌ عمده صادرات در حوزه زنجیره آهن اسفنجی و فولادی است، اما با توجه به کشش تقاضا در بازار داخلی، به شرکت‌ها الزام کردیم که ۲۰ درصد محصولات خود را صادر کنند.

در این مراسم میثم فدایی مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند نیز گفت: ارزش بازاری این شرکت که امروز عرضه اولیه شد، ۳۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۲ هزار میلیارد تومان از سهام آن به مردم عرضه شد و بعد از شستا، امروز بزرگ‌ترین عرضه اولیه بورس رقم خورد.

وی همچنین گفت: اولین اوراق مرابحه در سهام بانک شهر سال آینده منتشر خواهد شد که منابع حاصل از این اوراق برای حمایت از سهام خواهد بود که شرکت قصد تأمین مالی بلندمدت در بازار بدهی دارد.

وی همچنین گفت: عمده تأمین مالی از طریق بورس توسط دولت با عرضه اوراق بدهی دولتی در روزهای دوشنبه انجام شد.

ارسال به ایمیل
چاپ این مطلب
Telegram
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

آخرین اخبار

پروژه ها

فعالیت های ما
پهنه های اکتشاف
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
معادن
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع معدنی
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع غیر معدنی
بیشتر بدانید
Previous
Next