اخبار

تسهیل‌گری به جای تصدی‌گری در معادن/ عبور از شرایط فعلی با کمک بخش خصوصی

546-750x430

در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید ایمیدرو مطرح شد:

ضرورت ایفای نقش تسهیل‌گری و حکمرانی به جای نقش تصدی‌گری از جمله مباحثی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه تودیع و معارفه رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد.
آن طور که عباس علی آبادی تاکید کرده حکمرانی به معنای انجام یک‌ طرفه اقدامات نیست بلکه در این روش باید با تسهیل‌گری، از بخش خصوصی حمایت کرد.

به گفته وزیر صمت همه دولت‌‎ها به‌دنبال توسعه از نوع توسعه پایدار هستند. برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند پایدار بودن تولید هستیم و برای دستیابی به الگوی بومی تولید پایدار، به تولید ملی و شناخت مزیت‌های‌مان نسبت به سایر رقبای جهانی نیازداریم.

علی آبادی ادامه داد: امروزه باید برنامه‌ریزی لازم با همکاری بخش خصوصی صورت گیرد تا به‌سرعت از وضعیت فعلی خارج شویم، که یکی از پیش شرط‌های آن حرکت به سمت بهره‌وری و توسعه روابط بین‌الملل است تا تراز تجاری‌مان بهبود بخشیده شود.

او با بیان اینکه ایمیدرو باید از تصدی‌گری به سمت حکمرانی در بخش معدن حرکت کند، یادآور شد: حکمرانی به معنای انجام یک‌طرفه اقدامات نیست بلکه در این روش با تسهیل‌گری، از بخش خصوصی حمایت کرده و نگاه جامعه را به این سمت سوق دهیم.

علی‌آبادی، «توسعه پهنه‌ها»، «پرهیز از خام فروشی و افزایش بهره‌وری»، «توسعه زنجیره‌های ارزش»، «تعهد به محیط زیست» و «اخلاق و حرکت در مدار اخلاق» را از موضوعات مهم پیش‌روی حوزه معادن و صنایع معدنی برشمرد و تاکید کرد: اجرایی شدن این موضوعات در دستورکار مدیران ایمیدرو قرار گیرد.

وزیر صمت اضافه کرد: مجمع جهانی اقتصاد سالانه مواردی را به عنوان چالش‌های جهانی اقتصاد معرفی می کند. عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش‌بنیان یک چالش مهم در حوزه صنعت و معدن دنیا است.

ارسال به ایمیل
چاپ این مطلب
Telegram
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

آخرین اخبار

پروژه ها

فعالیت های ما
پهنه های اکتشاف
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
معادن
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع معدنی
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع غیر معدنی
بیشتر بدانید
Previous
Next