اخبار

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر «وکغدیر» ۲۲۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد

مجمع 14021030

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه صنایع ومعادن غدیر (وکغدیر) صبح روز ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۹۲ درصد سهامداران برگزار شد.

سید ابوتراب فاضل مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با بیان اینکه شرکت ۷۵۲۰ میلیارد تومان سود محقق کرده است، گفت: خالص ارزش دارایی‌های وکغدیر ۱۰۳هزار میلیارد تومان است و ۳۸۳۶میلیارد تومان سرمایه ثبتی امسال وکغدیر است

وی افزود: مجموع مخارج سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه و وابسته به هلدینگ در سنوات آتی و بدون لحاظ درصد سهامداری، یک میلیارد یورو به اضافه ۷۳هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این شرکت، یکی از بزرگترین عرضه‌های اولیه سال‌های اخیر را در بورس داشته است، افزود: شرکت کغدیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است که پس از به روزرسانی ارزش خالص دارایی‌های هلدینگ صنایع و معادن غدیر از مقدار ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به حدود ۱۰۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با اشاره به اینکه سهم بازار این هلدینگ در حوزه گندله در حدود ۱۵ درصد و چشم انداز وکغدیر رسیدن به ۳۳ درصد از سهم بازار است، اظهارداشت: در آهن اسفنجی اکنون در حدود ۱۸ درصد از سهم بازار در اختیار این شرکت است و چشم انداز وکغدیر تا پایان سال ۱۴۰۴ رسیدن به ۲۹ درصد از سهم بازار است.

فاضل با تاکید براینکه در حوزه طلا اکنون هلدینگ صنعت و معدن غدیر هیچ سهمی از بازار ندارد، گفت: باتوجه به سرمایه گذاری های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ این هلدینگ ۱۸ درصد از سهم بازار طلا را خواهد داشت.

وی اظهارداشت: براساس گزارش بانک مرکزی که در خرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر شد، به عنوان ذخایر فلزی پر اهمیت و راهبردی وجود دارد براساس این گزارش در حال حاضر سهم معادن بدون در نظر گرفتن پایه معدنی ۱.۳ درصد از اقتصاد کشور است. این در حالی است که در جهان این سهم بالاتر از ۱۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر افزود:براساس آخرین اکتشافات انجام شده از ۳۷ میلیارد تن ذخیره کشف شده حدود ۳۰۰ تن طلا حدود ۳ میلیون تن سنگ آهن حدود ۱۹ میلیارد تن کانی سنگ مس و ۱۰۰ میلیون تن کان سنگ روی به میزان ذخایر فلزی پر اهمیت و راهبردی وجود دارد.

فاضل گفت:این هلدینگ بدون در نظر گرفتن درصد سهامداری در حوزه سنگ آهن در انتهای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۱ درصد است و این هلدینگ در نظر دارد با سرمایه‌گذاری‌های راهبردی در سال‌های آینده این سهم را به ۵۲ درصد افزایش دهد.

وی به طرح های معدنی این شرکت اشاره کرد و اظهارداشت: بهره برداری از کارخانه‌ طلای خونیک تا پایان سال ۱۴۰۳ و همچنین آماده سازی معدن جنگ‌سر از جمله طرح‌های معدنی مهم این هلدینگ در حوزه طلا است.
فیلم کامل مجمع را اینجا ببینید

ارسال به ایمیل
چاپ این مطلب
Telegram
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

آخرین اخبار

پروژه ها

فعالیت های ما
پهنه های اکتشاف
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
معادن
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع معدنی
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع غیر معدنی
بیشتر بدانید
Previous
Next