اخبار

جزئیات افزایش سرمایه بیش از سه برابری آهن و فولاد غدیر ایرانیان

125734_974-1-406

به گزارش روابط عمومی هلدینگ صنایع و معادن غدیر: مجمع عمومی فوق العاده شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با حضور ۹۷.۲۶ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای مرتضایی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه
جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر (اصلاح ساختار مالی).
جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت تکمیل طرح‌های در دست اجرا (اصلاح ساختار مالی).
تأمین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح گندله سازی بهاباد.
تأمین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی.

سال گذشته ۱ میلیون تن تولید صورت گرفته است. در سال جاری شرکت علی رغم ۲۲ روز قطعی برق در تیر ماه و ۲۰ روز محدودیت در مرداد ماه در ۹ ماهه ۷۰۰ هزار تن تولید داشته است. چنانچه مشکلات قطعی برق نبود شرکت در سال جاری بالغ بر ۱ میلیون تولید انجام می‌داد.
مجموعه فغدیر در حال حاضر ۲ مگامدول در حال بهره برداری با ظرفیت ۳.۵۵۰ هزار تن و ۱ سوپر مگامدول ۲ میلیون تنی و پروژه مگامدول طوبی در حال تکمیل با بهره برداری در بهار ۱۴۰۲ در دست دارد. فولاد سازی ۳ میلیون تنی شهریور ۱۴۰۱ و نورد پیوسته اسلب نازک و ورق نازک با عرض ۱.۹۰۰ و ضخامت ۰.۸ میلیمتر در پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.
سود شرکت در سال جاری بالغ بر ۸.۶۰۰ الی ۸.۷۰۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته خواهد بود.
۵۳ درصد از فولاد شاهرود به همراه شرکت چادرملو جزو دارایی‌های شرکت بوده که قرارداد خط کلاف مفتول‌های فولادی به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال منعقد شده است.
۴۰ درصد معدن میشدوان با ذخیره بالاتر از ۲۴۰ میلیون تن جزو دارایی‌های شرکت می‌باشد.
شرکت عصر نوین بهاباد با مشارکت شرکت چادرملو (۶۵ درصد) و غدیر ایرانیان (۳۵ درصد) تا خردادماه ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد. گندله سازی این شرکت به ۸۲ درصد نصب ماشین آلات رسیده است.

در رابطه با سوالات سهامداران در خصوص تولید شرکت در ۳ ماهه چهارم عنوان شد در دی ماه به دلیل قطعی‌ها تولید شرایط مناسبی نداشته است. گاز و برق، محدودیت اصلی شرکت بوده و نیازمند سرمایه گذاری هستند که بخشی از آن انجام شده و بخشی هم نیازمند توانمندی‌های ملی و دولتی است.
چنانچه محدودیت برق و گاز وجود نداشت تولید آهن اسفنجی به بیش از ۴۰ میلیون تن می‌رسید. سرمایه گذاری در بخش برق در حال انجام است.
حاشیه سود‌ها به دلیل قطعی برق و گاز کاهش یافته است. برای آهن اسفنجی، گاز بیشتری مصرف می‌شود. در سال جاری مذاکراتی با ترکمن گاز برگزار شده است. این چالش‌ها برای فولاد سازی‌ها وجود دارد، اما این صنعت نباید تعطیل شود.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۲.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۵.۰۰۰ میلیارد ریال (معادل ۲۵۰ درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (۱۱.۰۰۰ میلیارد ریال) و سود انباشته (۱۲.۰۰۰ میلیارد ریال) مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. ثبت افزایش سرمایه به مجمع عمومی عادی سال مالی شرکت نخواهد رسید.
۷.۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی جهت افزایش سرمایه به مدت ۲ سال در اختیار هیأت مدیره قرار گرفت.

ارسال به ایمیل
چاپ این مطلب
Telegram
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

آخرین اخبار

پروژه ها

فعالیت های ما
پهنه های اکتشاف
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
معادن
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع معدنی
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع غیر معدنی
بیشتر بدانید
Previous
Next