اخبار

صادرات ۳.۳ میلیارد دلاری تولیدات معدن و صنایع معدنی در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲

2022081518521971463785412

به گزارش شاتا و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، فعالان بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۲، ۱۵ میلیون و ۸۱۲ هزار تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار صادر کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ میلیون و ۷۱۷ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار بود.

از میزان صادرات صورت گرفته در ۳ ماهه امسال، یک میلیارد و ۶۵۶ میلیون و ۱۶۰ هزار دلار در بخش «فولاد و محصولات فولادی»، ۲۶۲.۸۷ میلیون دلار «گندله»، ۲۰۴.۲ میلیون دلار «سایر معادن و صنایع معدنی»، ۲۰۱.۷۵ میلیون دلار «مس و صنایع پایین دستی»، ۱۶۲.۷ میلیون «کنسانتره آهن»، ۹۳.۸ میلیون دلار «آهن اسفنجی» و نیز ۱۹۷.۰۱ میلیون دلار در بخش «آلومینیوم و محصولات پایین» دستی بوده است.

همچنین، ۱۶۳.۹۴ «زنجیره روی»، ۹۳.۸ میلیون دلار «آهن اسفنجی»، ۹۲.۷ میلیون دلار «زغال سنگ و کک» و ۹۱.۷۸ میلیون دلار «زنجیره سیمان»، ۵۱.۲۷ میلیون دلار «انواع سنگ و محصولات مرتبط»، ۴۵.۲۶ «زنجیره مولیبدن»، ۳۳.۶۲ «سنگ آهن دانه بندی»، ۲۴.۵ میلیون دلار «انواع فرو»، ۲۳ میلیون دلار «زنجیره سرب» و نیز ۱۱.۶ میلیون دلار در بخش «زنجیره کروم» صادر شده است.

افزون بر این، در بخش های دیگر نظیر سرامیک و کاشی، پودر آلومینا، آنتیموان، تیتان، نیکل، میکا، فلزات و سنگ‌های گرانبها و غیره، زیر ۱۰ میلیون دلار صادر شد.

ارسال به ایمیل
چاپ این مطلب
Telegram
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

آخرین اخبار

پروژه ها

فعالیت های ما
پهنه های اکتشاف
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
معادن
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع معدنی
بیشتر بدانید
فعالیت های ما
صنایع غیر معدنی
بیشتر بدانید
Previous
Next